Skip to main content

Coraz więcej sklepów internetowych, coraz więcej produktów oferowanych poprzez przeróżne kanały dystrybucji. Dzisiaj odbiorcę należy zachęcić nie tylko ceną, ale równocześnie prezentacją produktu. Nie ma innej możliwości i dlatego każdy kto planuje rozpocząć sprzedaż różnego rodzaju produktów. Każdy kto handluje w internecie zmuszony będzie do korzystania z usług specjalistów od fotografii produktowej. Jak jednak powinna być przygotowana i zrealizowana tego typu fotografia? Jak mają wyglądać profesjonalne sesje, których celem jest przecież jak najlepsze przedstawienie konkretnych produktów. Produktów, które następnie trafią do całej rzeszy najróżniejszych odbiorców?

Fotografia produktowa  rozpoczyna się od profesjonalnie przygotowanego studia. Każdy fotograf chcący mieć ciągłość zleceń, dbający o swoją renomę będzie dysponował własnym profesjonalnie działającym studiem lub też takie będzie podnajmował. Oczywiście część zdjęć w trakcie sesji produktowych wykonywanych może być poza studiem. Grunt jednak, aby fotografowie nie przesadzali z wykorzystywaniem światła, aby zamiast doskonale prezentującego się produktu nie wyszła znakomita karykatura.

Fotografia produktowa nie opiera się tylko i wyłącznie na zdjęciach produktów. Owszem to główny bohater ale nie wolno zapominać o tym co dookoła. Umiejętności związane z zaaranżowaniem tła, a następnie nad jego panowaniem. Ma być estetycznie, ma być ciekawie. Sytuacja kiedy w tle jest za dużo szczegółów jest skrajnie nieodpowiedzialna. Wtedy wszystko się rozmywa i główny bohater zdjęcia niekoniecznie będzie przykuwał uwagę.

Profesjonalnie przygotowana fotografia produktowa oczywiście bierze pod uwagę rodzaj przedmiotu, który jest bohaterem sesji. Innego rodzaju wariacje fotograficzne powstają kiedy fotografuje się odzież, bieliznę, co innego kiedy mowa o zabawkach. Umiejętność dopasowania się do sytuacji to wielka sztuka. Grunt, aby fotograf miał pojęcie o tym co fotografuje i jaki ma być przekaz jego zdjęć.

Obrabianie zdjęć nie może prowadzić do przesady. Istnieją fotografowie, którzy sztukę przesadzania w obróbce zdjęć doprowadzili do perfekcji. Im więcej ingerencji komputerowej w przygotowanie finalnych wersji zdjęć produktów, tym oczywiście gorzej dla końcowego efektu. Osoby zlecające przygotowanie fotografii produktowej również muszą o tym pamiętać kiedy to odbierają gotowe zlecenia.

To najważniejsze elementy kiedy mowa o fotografii produktowej. Najważniejsze od strony fotografa to znajdowanie złotego środka, rezygnacji z przesadzonych działań, zbytnich ingerencji w realizowane zdjęcia. Osoby zlecające fotografię produktową powinny z kolei bacznie przyglądać się pracy fotografa na każdym jej etapie